John-Ravenshorst-klein.jpeg

John Ravenshorst

Voorzitter

Ik ben 64 en woon al 22 jaar op flakkee, eerst in Oude Tonge en nu een half jaar in Sommelsdijk.
Een geweldig eiland om op te wonen en daar ons dorp te vertegenwoordigen bij de gemeente, evenementen en alle andere activiteiten waar wij bij aanwezig zullen zijn en ook organiseren.
Mijn doel is om ons geluid te laten horen bij o.a de gemeente en om daar in ieder geval de communicatie in stand mee te houden, daar dit nu niet meer gebeurt door de politiek zelf.
Daarnaast wilde ik graag weer de gezelligheid terug brengen in ons gezellig en pittoresk dorp door evenementen en andere zaken erom heen te organiseren en ook daar aan deel te nemen.

Corné Hollaar

Secretaris

Mijn naam is Corné Hollaar, en ik ben secretaris van de Sommelsdijkse dorpsraad.

Tijdens een peiling die ik hield in 2020 op Facebook, bleek dat er vraag was naar een dorpsraad.

Sinds 1 juni 2021 is dan ook de Sommelsdijkse dorpsraad opgericht.

Ik sta voor een luisterend oor naar de burgers van Sommelsdijk.
Voor elkaar wat betekenen, samen Sommelsdijk weer op de kaart zetten en er een levendige kern van maken met de juiste normen en waarden.

Corne-Hollaar.jpeg
Maik-klein.jpeg

Michael Broeders

Penningmeester

Mijn naam is Michael Broeders en ik ben 35 jaar oud. Ik woon samen met m’n vrouw en twee kinderen in het oude centrum van Sommelsdijk. Ik ben werkzaam op de Maasvlakte als aanstuurder bij een containerterminal. Door m’n economische opleiding heb ik affiniteit met cijfers en vervul ik met plezier de functie als penningmeester

Jan Mastenbroek

Contact gemeente

lk ben Jan Mastenbroek, 66 jaar oud en inmiddels gepensioneerd. lk ben woonachtig in Sommelsdijk zoals alle andere bestuursleden. lk heb bijna 48 jaar bij de Belastingdienst gewerkt. lk ben gehuwd met Annetta Versaevel en wij hadden drie kinderen. Onze oudste zoon is in 2018 verongelukt, zodat we nu nog twee kinderen hebben, een dochter en een zoon.
Op sociaal vlak heb ik, denk ik, mijn sporen wel verdiend voor deze maatschappij. Ben meer als 30 jaar betrokken geweest bij de voetbal- en atletiekvereniging M.S.V. & A.V. Flakkee, waaronder plusminus 30 jaar als secretaris.. Heb in het bestuur gezeten van de Stichting Sportraad Middelharnis en later heb ik zitting gehad in de sportcommissie van de gemeente Middelharnis. lk heb 8 jaar in de medezeggenschapraad van de Groene School in Middelharnis een functie gehad, waarvan 4 jaar als voorzitter lk ben ook nog een aantal jaren voorzitter geweest van de klaverjasclub Klaverboer in Middelharnis en voorzitter van de Nederlandse Klaverjas Unie.
Na mijn pensioen kon ik niet stil blijven zitten en toen er bestuursleden voor de Sommelsdijkse Dorpsraad werden gevraagd heb ik niet lang hoeven nadenken. Voor mijn geboortedorp wil ik mij nog wel inzetten. lk kreeg de functie van contactpersoon richting de gemeente Goeree-Overflakkee toegewezen. En dat bevalt mij tot nu toe uitstekend. Mede gezien mijn sociale contacten vanuit het verleden, weet ik de weg naar het gemeentehuis behoorlijk goed te vinden. lk hoop dat ik mij nog vele jaren mag inzetten voor de bevolking van Sommelsdijk en het dorp Sommelsdijk.

Jan-Mastenbroek-klein.jpeg
Peter-goedhart.jpeg

Peter Goedhart

Contact politie + Buurtpreventie

Algemeen bestuurslid met als aandachtsgebied preventie en veiligheid.

Waarom vind ik een dorpsraad belangrijk? Het past bij “nu”.
Mensen willen mee kunnen praten over hun eigen leefomgeving (Sommelsdijk als dorp).
“Niet worden gehoord”.  Betekend niet serieus genomen.
Het zijn niet altijd grote punten waarover meegepraat hoeft te worden.
Ook kleine punten kunnen belangrijk zijn.
Hierdoor wordt de kwaliteit van wonen en tevredenheid vergroot.

Peter van den Boogert

Wijk noord

Sinds Goeree-Overflakkee één gemeente is geworden zijn er in bijna alle dorpen dorpsraden opgericht, dat is een goede zaak, want er bestaat een flinke afstand tussen het gemeentebestuur en de burgers. Dus toen de Sommelsdijkse dorpsraad werd opgestart, heb ik me aangemeld.
Graag wil ik meewerken om de belangen van het dorp Sommelsdijk te behartigen en de leefbaarheid te bevorderen.

Peter vd Boogert_edited.jpg
WhatsApp Image 2022-12-14 at 19.08.28.jpeg

Willem van der Waal

Evenementen

Mijn naam is Willem van der Waal, ik ben 75 jaar en woon samen met mijn vrouw.
Ik kom van Oudenhoorn en woon nu 20 jaar in Goeree Overflakkee.
Ik heb gewoond in Melissant en woon nu in Sommelsdijk.
Volgend jaar verhuis ik naar de nieuwbouw in de Goedereede.
Mijn beroep was operator, ik ben nu met pensioen.
In Melissant was ik lid van de buurtpreventie.
Mijn interesse in de dorpsraad gaat uit naar de organisatie van de evenementen.

Marion van den Doel

Algemeen bestuurslid

Mijn naam is Marion van den Doel -knape. Ik ben 48 jaar getrouwd en heb twee kinderen. Zelf woon ik al mijn hele leven in Sommelsdijk. We zullen maar zeggen geboren en getogen. Mijn hart ligt dus echt in dit mooie dorp. Dit is ook de reden dat ik in het bestuur van de dorpsraad Sommelsdijk ben gegaan. Ik wil me graag inzetten voor ons dorp en alle inwoners om ons dorp levendig te houden. Graag zet ik me dan ook in op alles wat voor u als inwoner belangrijk is Van activiteiten tot een luisterend oor. Met vriendelijke groet Marion van den Doel -knape

IMG-20231205-WA0000.jpg
PHOTO-2024-03-21-19-10-07.jpg

John Bienefelt

Algemeen bestuurslid

Als geboren Sommelsdieker vind ik het belangrijk dat er een dorpsraad is waar men terecht kan voor leuke en minder leuke dingen in de samenleving die door goed te onderbouwen en met samenwerking een kans krijgen. Hiewrmee wil ik meehelpen om het dorp mooi en leefbaar te houden.

Het bestuur: Ontmoet het team